• +371 28808088
  • Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
  • Darbdienās 9:00-17:00

kontent

KOLAGĒNS IR VIENA NO TRI-COLLAGEN 29 SASTĀVDAĻĀM. KAS TAS TĀDS IR?

Regulāras sportiskas aktivitātes un veselīgs uzturs ir galvenie veselīga dzīvesveida principi, kuri mūsdienu sabiedrībā ir kļuvuši par plaši apspriestu sarunu tematu. Lielākā daļa cilvēku uzsver nepieciešamību uzņemt pietiekamu daudzumu vitamīnu un olbaltumvielu, kurām ir nozīmīga loma daudzu mūsu ķermeņa funkciju nodrošināšanai. Kolagēns ir viens no svarīgākajām olbaltumvielām cilvēka organismā, un tas sastāv no vairāk nekā 25 % visu mūsu olbaltumvielu. Kolagēns ir atrodams ādā, matos, nagos, kaulos, muskuļos, saitēs, cīpslās, iekšējos orgānos, asinsvados, zobos, smaganās u.c. Kaut arī kolagēnam var būt vairāk nekā 20 formu un veidu, svarīgākos no tiem var iedalīt šādās grupās:

  • I tipa kolagēns (atrodams ādā, kaulos un saistaudos).
  • II tipa kolagēns (atrodams locītavu skrimšļos).
  • III tipa kolagēns (atrodams muskuļos, orgānos un artērijās).

KOLAGĒNA MOLEKULA

Gadiem ejot, mūsu ķermenī samazinās kolagēna dabiskā sekrēcija, un pasliktinās tā kvalitāte. Tādēļ ir svarīgi saprast, kas veicina kolagēna izdalīšanos mūsu organismā. Ļoti svarīgi ir ikdienas uzturu papildināt ar šādām uzturvielām, kuras tieši piedalās kolagēna sintēzē:

  • C vitamīnu, ar kuru bagāti ir citrusaugi, zemenes, paprika un kartupeļi.
  • Prolīnu, kas ir aminoskābe, kuras ir daudz ir olu dzeltenumā, piena produktos, kāpostos un šampinjonos.
  • Glicīnu, kas ir aminoskābe, kura galvenokārt atrodama cūkgaļā, vistā un aukstajā gaļā.
  • Silīciju, kas ir atrodams graudaugos un dārzeņos, piemēram, auzās, prosā, pilngraudu maizē, kartupeļos, bietēs.
  • Varu, ko var viegli uzņemt ar subproduktiem, sezama sēklām, kakao, Indijas riekstiem un lēcām.

Parasti ar pārtikas produktiem vien nepietiek, lai uzņemtu organismam nepieciešamo kolagēna daudzumu. Tāpēc medicīnas speciālisti iesaka lietot kolagēna uztura bagātinātājus. To pozitīvā ietekme ir pierādīta vairākos zinātniskajos pētījumos. Vispopulārākais no kolagēnu uztura bagātinātājiem ir hidrolizēts kolagēns. Pētījumi rāda, ka vecāka gadagājuma cilvēkiem, kuri lietoja šo uztura bagātinātāju, pieauga muskuļu masa, kas ir svarīgi, lai vecumdienās saglabātu veselību un varētu veikt fiziskās aktivitātes [4]. Cits pētījums tika veikts cilvēkiem, kuri slimo ar artrītu. Viņi bija lietojuši kolagēna uztura bagātinātājus 70 dienas, un tika novērots, ka viņiem ievērojami samazinājās locītavu sāpes, kas atviegloja viņu ikdienas kustības [5]. Ir pierādīts, ka hidrolizēts kolagēns uzlabo ādas stāvokli [6].

Ir jāņem vērā, ka atsevišķi kaitīgie ieradumi, piemēram, pārmērīga cukura lietošana, un izšķīdis oglekļa dioksīds samazina vai pat iznīcina kolagēnu organismā. Saskaņā ar kādu zinātnisko pētījumu, ātra glikozes un fruktozes uzsūkšanās aizkavē kolagēna dabisko atjaunošanos, kā rezultātā organismā samazinās šīs olbaltumvielas daudzums un notiek agrīna ādas novecošanās [1]. Pētījumi rāda, ka pārāk ilga uzturēšanās saulē ir kaitīgs ieradums, jo ultravioletie stari kavē kolagēna dabīgo veidošanos [2]. Smēķēšana ir viens no biežākajiem kaitīgākajiem ieradumiem. Pētījumi rāda, ka tabaka bloķē I un III tipa kolagēna sekrēciju [3].

Lai nodrošinātu maksimālu kolagēna iedarbību, ir jāzina, kā pareizi lietot kolagēna uztura bagātinātājus. Lūk, daži no galvenajiem pamata noteikumiem, kuri jāievēro uzņemot kolagēnu [7]:

Kolagēna pozitīvā ietekme uz ādu

  1. Lietojiet kolagēna uztura bagātinātājus divas līdz trīs stundas pēc ēšanas. Maltītes laikā kuņģī palielinās skābes saturs, kas aizkavē kolagēna uzsūkšanos.
  2. Kolagēna uztura bagātinātājus ir ieteicams lietot pirms miega, uzdzerot pilnu glāzi ūdens. Jūsu ķermenis kolagēnu absorbēs un apstrādās labāk nakts laikā, kad notiek organisma dabīgie atjaunošanās procesi.
  3. Kolagēna uztura bagātinātāju uzņemšanas laikā atturieties no ēšanas vai dzeršanas, jo ēdiens var mazināt kolagēna iedarbību.

Izvēloties kolagēna uztura bagātinātājus, pievērsiet uzmanību to kolagēna saturam:

  1. Kāds ir tīrais kolagēna daudzums dienas devā.
  2. Vai produkts satur uzturvielas, kuras veicina kolagēna dabisko veidošanos, piemēram, C un B grupas vitamīni, silīcijs, hialuronskābe.
  3. Vai produkts satur antioksidantus, kuri iznīcina brīvos radikāļus, kuri neļauj veidoties dabīgajam kolagēnam.

Iepazīstoties ar uztura bagātinātāju daudzveidību, cilvēki lielākoties jautā vienu un to pašu: Kad būs redzami pirmie rezultāti? Lai stimulētu kolagēna dabisko veidošanos, ir nepieciešama aptuveni pusstunda pēc tam, kad uzturvielas ir uzsūkušās organismā. Ja kolagēna nepietiekamība ir bijusi neliela, rezultātu jūs pamanīsiet jau pēc pirmās kolagēna uztura bagātinātāja lietošanas nedēļas: āda kļūs mīkstāka, mirdzošāka, matu augšanas ātrums palielināsies, un nagiem būs spēcīgāka struktūra. Ja jūsu organismā ir būtisks kolagēna trūkums, un tā veidošanā process ir bijis nopietni apspiests, un jums var būt nepieciešams uztura bagātinātāju lietot 8 līdz 16 nedēļas ilgi, pirms izjutīsiet tā pilnvērtīgu iedarbību.

Rezumējot, kolagēns ir ļoti nozīmīgs dažādām mūsu ķermeņa struktūrām, un tā nepietiekamība nozīmē agrīnu novecošanu un vispārēju veselības pasliktināšanos. Ir ļoti ieteicams organismā nodrošināt pietiekamu daudzumu kolagēna, to regulējot ar pareizu un sabalansētu uzturu, atmetot kaitīgus ieradumus, kā arī lietojot kolagēna uztura bagātinātājus, kuru pozitīvā iedarbība ir pierādīta daudzos zinātniskajos pētījumos.

*Atsauces:

  1. F. Danby. Nutrition and aging skin: sugar and glycation. 2010.
  2. B. Ricardo et al. Mechanisms of Photoagingand Cutaneous Photocarcinogenesis, and Photoprotective Strategieswith Phytochemicals. 2015.
  3. A. Knuutinen et al. Smoking affects collagen synthesis and extracellularmatrix turnover in human skin. 2002.
  4. D. Zdzieblik et al. Collagen peptide supplementation in combination with resistance training improves body composition and increases muscle strength in elderly sarcopenicmen: a randomised controlled trial. 2015.
  5. A. Schauss et al. Effect of the novellow molecular weight hydrolyzed chicken sternal cartilage extract, BioCellCollagen, on improving osteoarthritis-related symptoms: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial. 2012.
  6. E. Proksch et al. Oral supplementation of specific collagen peptides has beneficial effects on human skin physiology: a double-blind, placebo-controlled study. 2014.

 


Facebook like

Instagram

Rekviziti

SIA “Vital Health Global”
Reģ. Nr. 40203121224
PVN LV40203121224
Jur.adr.:Dignājas iela
3C – 5A
Rīga,LV-1004

Banka:AS “SEB banka”
SWIFT:UNLALV2X
Konts:LV71UNLA0055000516316

TriCollagen pārstāvji citās valstīs

https://fenoq.com.ua/
https://fenoq.net/
https://fenoq.co.uk/
https://fenoq.de/
https://trikolagenas.lt/
https://fenoq.ru/
https://tricollagen.by/
https://fenoq.bg/
© 2020 FenoQ, Visas tiesības aizsargātas.